دیابت

مشکلات گوارشی را با خوردن این میوه‌ها بهبود دهید

مشکلات گوارشی را با خوردن این میوه‌ها بهبود دهید

تریبون ملی:متخصص طب سنتی به تشریح خواص میوه‌هایی که به بهبود مشکلات گوارشی کمک می‌کنند پرداخت.

۷ راهکار برای معکوس کردن روند پیش‌دیابت

۷ راهکار برای معکوس کردن روند پیش‌دیابت

تریبون ملی:گزارش دانشگاه هاروارد می‌گوید: "اگر مبتلا به پیش دیابت هستید، احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ در طول یک سال حدود ۱۰ درصد است. شانس ابتلا به دیابت نوع ۲ در طول زندگی شما تقریباً ۷۰٪ است." بنابراین، آیا راهی برای کنترل دیابت با کنترل پیش دیابت وجود دارد؟ بله امکان‌پذیر است.

مهار دیابت با تغییر سبک زندگی/سالانه نیم میلیون نفر به دیابتی‌های کشور اضافه می‌شود

مهار دیابت با تغییر سبک زندگی/سالانه نیم میلیون نفر به دیابتی‌های کشور اضافه می‌شود

تریبون ملی:مشاور سازمان جهانی بهداشت با بیان اینکه در ۳۰ سال گذشته تعداد دیابتی‌های کشور ۲ برابر شده است، می‌گوید: مطالعه قند و لیپید در تهران نشان داده که هر سال یک درصد به دیابتی‌ها و ۴ درصد به پیش دیابتی‌ها اضافه می‌شود و اگر تغییری در سبک زندگی افراد ایجاد نشود، سالیانه حدود ۵۰۰ هزار نفر به دیابتی‌های کشور افزوده خواهد شد.

پنج نکته درباره مصرف بستنی؛ از خطر مسمومیت تا چاقی
مسئول آموزش همگانی انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور:

پنج نکته درباره مصرف بستنی؛ از خطر مسمومیت تا چاقی

تریبون ملی: بستنی از تنقلات محبوب همه اقشار بخصوص کودکان است که بازار خرید و مصرف آن در تابستان اوج می‌گیرد؛ بستنی گرچه سرشار از مواد مغذی است اما زیاده‌روی در مصرف آن می تواند برای سلامتی زیانبار باشد.

کاهش مصرف گوشت از نرخ ابتلا به دیابت می‌کاهد
یافته محققان اسکاتلندی؛

کاهش مصرف گوشت از نرخ ابتلا به دیابت می‌کاهد

تریبون ملی:یک پروژه شبیه‌سازی بین‌المللی جدید نشان می دهد با کاهش ۳۰ درصدی مصرف گوشت فرآوری‌شده می‌توان از بیش از ۳۵۰۰۰۰ مورد دیابت در ایالات متحده طی ۱۰ سال جلوگیری کرد.